48ωρη απεργία στα ταξί – Οδηγοί σε ολική αντίδραση κατά των κυβερνητικών πολιτικών

Σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν οι οδηγοί ταξί σε όλη τη χώρα, αρχής γενομένης από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου έως και τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 30 Μαΐου. Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε από τον Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), ως ύστατη πράξη διαμαρτυρίας απέναντι σε αυτό που χαρακτηρίζουν «μεθοδεύσεις και αθέτηση δεσμεύσεων» από πλευράς κυβέρνησης.

Κατηγορίες για αδιαφάνεια και αποκλεισμό από τον διάλογο

Στο επίκεντρο της σύγκρουσης βρίσκεται ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κώστας Κυρανάκης, τον οποίο το συνδικάτο κατηγορεί για εσκεμμένη άρνηση διαλόγου με τους επίσημους εκπροσώπους των επαγγελματιών ταξί. Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, ο υπουργός προτιμά να συνομιλεί μόνο με «πρόθυμους» συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ, αποκλείοντας το ΣΑΤΑ από κρίσιμες διαβουλεύσεις που επηρεάζουν το μέλλον του κλάδου.

Κρίσιμες αλλαγές και εκκρεμότητες

Μεταξύ των σημείων αιχμής είναι η κατάργηση του δικαιώματος κυκλοφορίας φορτωμένων ταξί σε ειδικές λωρίδες, η πρόθεση υιοθέτησης του λεγόμενου «σουηδικού μοντέλου» που – σύμφωνα με τους οδηγούς – απειλεί το επαγγελματικό τους μέλλον, καθώς και η καθυστέρηση στην προώθηση νομοσχεδίου που ρυθμίζει σημαντικά ζητήματα του κλάδου.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στην παρουσία της Uber, με το ΣΑΤΑ να καταγγέλλει την ανοχή στις δραστηριότητές της δίπλα σε νόμιμες πιάτσες, όπως αυτή του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», υπονοώντας πολιτική κάλυψη από την κυβέρνηση.

Τα αιτήματα του κλάδου

Οι οδηγοί ταξί διατυπώνουν ένα σύνολο αιτημάτων που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

  • Την άρση της υποχρεωτικής κυκλοφορίας μόνο με οχήματα μηδενικών ρύπων από 1/1/2026.
  • Φορολογική δικαιοσύνη απέναντι σε εφαρμογές και εταιρείες που λειτουργούν εκτός ρυθμιστικού πλαισίου.
  • Ξεκάθαρο διαχωρισμό ανάμεσα σε ΤΑΞΙ και ΕΙΧ με οδηγό ως προς το είδος των υπηρεσιών μεταφοράς.
  • Αυστηρότερους ελέγχους για την αντιμετώπιση της πειρατείας.
  • Δημιουργία ψηφιακού μητρώου για τις συμβάσεις και τα οχήματα ενοικίασης με οδηγό.
  • Φορολογικά κίνητρα και μειώσεις στο ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων.
  • Αύξηση του κομίστρου ανάλογα με τον κατώτατο μισθό.
  • Καθιέρωση αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ.

Ανοιχτή επιστολή στον Πρωθυπουργό

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ, δηλώνοντας ότι έχει εξαντλήσει κάθε περιθώριο συνεννόησης με τον αρμόδιο υπουργό, απηύθυνε στις 20 Μαΐου ανοιχτή επιστολή στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας άμεση συνάντηση ώστε να επιλυθούν τα βασικά προβλήματα του κλάδου, από την καθημερινότητα έως τη νομοθετική ασάφεια που – όπως υποστηρίζουν – τους θέτει σε μειονεκτική θέση.

“Η απεργία είναι η έσχατη αντίδραση”

Οι οδηγοί τονίζουν ότι η 48ωρη απεργία δεν είναι παρά η τελευταία τους επιλογή μπροστά στην «αδιαφορία» και την «κοροϊδία», όπως αναφέρουν. Ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις, διαφάνεια και πολιτική βούληση για την επίλυση χρόνιων θεμάτων που απειλούν όχι μόνο το επάγγελμα, αλλά και το εισόδημα χιλιάδων οικογενειών.

Δείτε Eπίσης