Υποχρεωτική απόσυρση παλιών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη – Τι αλλάζει στις πωλήσεις μεταχειρισμένων
Ριζικές αλλαγές ετοιμάζονται στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, καθώς οι Βρυξέλλες προωθούν νέο κανονισμό που ενδέχεται να επηρεάσει άμεσα την πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων – ακόμη και εκείνων που περνούν επιτυχώς τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ.
Η ηλεκτροκίνηση, αν και αποτελεί κεντρική στρατηγική της Ε.Ε. για την πράσινη μετάβαση, έχει δημιουργήσει παράπλευρα προβλήματα. Η τιμή των καινούργιων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου 40% την τελευταία πενταετία, γεγονός που τα καθιστά απλησίαστα για πολλούς Ευρωπαίους. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές στρέφονται σε λύσεις που περιλαμβάνουν είτε τη διατήρηση του παλιού τους αυτοκινήτου είτε την αγορά μεταχειρισμένου.
Αυτή η τάση έχει ανεβάσει τη μέση ηλικία του στόλου οχημάτων στην Ευρώπη πάνω από τα 15 χρόνια, με ορισμένες χώρες να πλησιάζουν τα 20 έτη. Παράλληλα, η αυξημένη ζήτηση για μεταχειρισμένα έχει προκαλέσει και άνοδο των τιμών τους. Σύμφωνα με δεδομένα από ευρωπαϊκές ενώσεις του κλάδου, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πωλούνται πλέον με ρυθμό διπλάσιο από τα καινούργια.
Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές αρχές θεωρούν ότι η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης δεν προχωρά όσο γρήγορα θα ήθελαν. Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη εφαρμοστεί αντικίνητρα για την αγορά οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης – ειδικά πετρελαιοκίνητων – ενώ εξετάζεται και η αύξηση των τιμών του diesel.
Νέα απαίτηση: Πιστοποιητικό κύκλου ζωής για τα μεταχειρισμένα
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτείνει πλέον ένα νέο μέτρο, που φέρνει έντονες αντιδράσεις: την υποχρέωση έκδοσης ειδικού πιστοποιητικού από τα ΚΤΕΟ για κάθε όχημα που προορίζεται προς πώληση ως μεταχειρισμένο. Το έγγραφο αυτό θα πιστοποιεί