Αν κάποιος κάνει αυτά τα 8 πράγματα σε μια κουβέντα, μάλλον δεν είναι τόσο κοινωνικός όσο νομίζεις

Πώς να αναγνωρίσεις τα σημάδια φτωχών κοινωνικών δεξιοτήτων σε μια συζήτηση

Στην εποχή της διαρκούς επικοινωνίας, η διαφορά ανάμεσα σε μια πραγματικά ουσιαστική συζήτηση και σε μια απλή ανταλλαγή λέξεων είναι πιο σημαντική από ποτέ. Το «κλειδί» για να το καταφέρεις αυτό είναι η κατανόηση.

Σύμφωνα με ειδικούς στη συμπεριφορά και την ψυχολογία, ο τρόπος που συμμετέχει κάποιος σε μια κουβέντα αποκαλύπτει πολλά για το επίπεδο των κοινωνικών του δεξιοτήτων. Δεν αρκεί μόνο να μιλάς — πρέπει να μπορείς να ακούς, να κατανοείς και να συνδέεσαι πραγματικά με τον άλλον.

Ακολουθούν οκτώ συμπεριφορές που δείχνουν πως ίσως κάποιος χρειάζεται να δουλέψει λίγο παραπάνω τις κοινωνικές του δεξιότητες:


1. Υπερβολική κοινολόγηση προσωπικών πληροφοριών

Το να είσαι ειλικρινής δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποκαλύπτεις τα πάντα από την πρώτη στιγμή. Άνθρωποι που μοιράζονται υπερβολικά πολλές προσωπικές λεπτομέρειες — ειδικά σε νέες γνωριμίες — συχνά κάνουν τους άλλους να νιώθουν αμήχανα. Η έλλειψη φιλτραρίσματος μπορεί να μετατρέψει μια χαλαρή συζήτηση σε κάτι άβολο.


2. Ανταγωνιστική διάθεση σε κάθε θέμα

Όταν κάποιος προσπαθεί να «νικήσει» σε κάθε ιστορία ή εμπειρία, δείχνει πως δεν ενδιαφέρεται ουσιαστικά για τον συνομιλητή του. Οι καλοί συνομιλητές ακούνε, επιβεβαιώνουν και συμμετέχουν χωρίς να προσπαθούν να κερδίσουν εντυπώσεις.


3. Διαρκής αρνητικότητα

Μπορεί όλοι να έχουμε τις δύσκολες στιγμές μας, αλλά αν κάποιος επιμένει να βλέπει μόνο τη σκοτεινή πλευρά των πραγμάτων, αποδυναμώνει τη διάθεση της συζήτησης. Η μόνιμη εστίαση στα προβλήματα και τις αποτυχίες, αντί για τις λύσεις και τις θετικές πτυχές, κουράζει και απομακρύνει τους άλλους.


4. Μονοπώληση του λόγου

Η ουσιαστική επικοινωνία προϋποθέτει ισορροπία. Όταν κάποιος μιλάει ακατάπαυστα, χωρίς να δίνει χώρο στους άλλους, αγνοεί βασικούς κανόνες διαλόγου. Το να ακούμε είναι εξίσου σημαντικό με το να μιλάμε.


5. Απουσία ενσυναίσθησης

Η ενσυναίσθηση είναι βασικό στοιχείο κάθε εποικοδομητικής επαφής. Όταν λείπει, οι συζητήσεις γίνονται μονόπλευρες ή και ακατάλληλες. Κάποιος που αδιαφορεί για τα συναισθήματα του άλλου ή δεν αντιλαμβάνεται πότε ένα θέμα είναι ευαίσθητο, δυσκολεύεται να «χτίσει» ανθρώπινες σχέσεις.


6. Συνεχείς διακοπές

Το να μην αφήνεις τον άλλον να ολοκληρώσει τη σκέψη του υπονομεύει κάθε μορφή σεβασμού και αληθινής επικοινωνίας. Οι άνθρωποι που διακόπτουν διαρκώς δείχνουν πως δεν ακούν, αλλά περιμένουν απλώς τη σειρά τους να μιλήσουν.


7. Κατάχρηση των social media

Η υπερβολική χρήση ή η αδιάκριτη κοινοποίηση στο διαδίκτυο αποκαλύπτει συχνά ανασφάλειες και έλλειψη κοινωνικής επίγνωσης. Άτομα που δημοσιεύουν συνεχώς προσωπικές λεπτομέρειες ή αμφιλεγόμενες απόψεις δυσκολεύονται να διατηρήσουν υγιείς ψηφιακές σχέσεις.


8. Χρήση της συζήτησης ως «ψυχοθεραπεία»

Το να ζητάς στήριξη από φίλους είναι θεμιτό — μέχρι το σημείο που δεν γίνεται κατάχρηση. Όταν κάθε συζήτηση καταλήγει να είναι μονόλογος παραπόνων, χωρίς χώρο για τον άλλον, η ισορροπία χάνεται και δημιουργείται συναισθηματική επιβάρυνση.


Το συμπέρασμα;

Η αποτελεσματική επικοινωνία απαιτεί ευαισθησία, προσοχή και κυρίως σεβασμό. Δεν είναι μόνο τι λες, αλλά και πώς, πότε και με ποιο σκοπό το λες. Οι κοινωνικές δεξιότητες δεν είναι έμφυτες – καλλιεργούνται με πρόθεση και πρακτική. Κι αυτό είναι κάτι που όλοι μπορούμε να δουλέψουμε.

Δείτε Eπίσης