Μαζική «έφοδος» στο MyCar για άρση ακινησίας – Πάνω από 150.000 αιτήσεις σε 2 μήνες!

Μαζική είναι η προσέλευση των ιδιοκτητών οχημάτων στην πλατφόρμα MyCar της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), καθώς ολοένα και περισσότεροι σπεύδουν να αξιοποιήσουν τη ρύθμιση για αναλογική πληρωμή Τελών Κυκλοφορίας, που επιτρέπει τη χρήση του οχήματος για περιορισμένο διάστημα μέσα στο έτος, ανάλογα με τις οικονομικές τους δυνατότητες.


📈 Έκρηξη στις αιτήσεις άρσης ακινησίας

Πάνω από 150.000 αιτήσεις άρσης ακινησίας έχουν ήδη υποβληθεί μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, ξεπερνώντας το ρεκόρ του 2024. Το φαινόμενο αυτό αντανακλά μια νέα νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών, οι οποίοι πλέον επιλέγουν ευέλικτη χρήση του ΙΧ τους, προσαρμοσμένη στις οικονομικές πιέσεις της εποχής.


🔍 Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση

Η δυνατότητα αναλογικής πληρωμής Τελών Κυκλοφορίας ισχύει από 1η Απριλίου κάθε έτους και μπορεί να αξιοποιηθεί μία φορά το χρόνο. Ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει τέλη μόνο για τους μήνες που επιθυμεί να κυκλοφορήσει το όχημά του — ακόμα και αν πρόκειται για λίγες μέρες, αυτές λογίζονται ως πλήρης μήνας.

Μετά τη λήξη της περιόδου που καλύπτεται από την πληρωμή, το όχημα επιστρέφει αυτόματα σε καθεστώς ακινησίας, εκτός αν δηλωθεί εκ νέου χειροκίνητα.


🚨 Προσοχή στα πρόστιμα και στις παρατυπίες

Η ΑΑΔΕ έχει εντατικοποιήσει τους διασταυρωτικούς ελέγχους, αξιοποιώντας δορυφορικές εικόνες, κάμερες κυκλοφορίας και συστήματα POS για να εντοπίσει περιπτώσεις «εικονικής ακινησίας».

Οδηγοί που έχουν δηλώσει ακινησία αλλά κυκλοφορούν κανονικά κινδυνεύουν με:

  • Πλήρη καταβολή ετήσιων τελών
  • Πρόστιμο καθυστέρησης
  • Διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ
  • Σε υποτροπή: πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος

🧾 Τι συμβαίνει σε περίπτωση μεταβίβασης ή διαγραφής

Εάν το όχημα μεταβιβαστεί ή εξαχθεί στο εξωτερικό μετά την πληρωμή αναλογικών τελών χωρίς να έχει προηγηθεί άρση ακινησίας, τα τέλη δεν επιστρέφονται, ενώ σε κάθε περίπτωση χάνονται τα ευεργετήματα της αναλογικής πληρωμής και οφείλονται ολόκληρα τα ετήσια τέλη.


🔁 Η ρύθμιση γίνεται πλέον μόνιμη

Από φέτος, η δυνατότητα άρσης ακινησίας με το μήνα παύει να απαιτεί ετήσια νομοθετική ρύθμιση και καθίσταται πάγια. Το μόνο που αλλάζει είναι η ημερομηνία ενεργοποίησης της διαδικασίας, που πλέον ξεκινά σταθερά κάθε 1η Απριλίου.


🛞 Μια «ανάσα» για τους εποχικούς χρήστες

Η ρύθμιση αυτή αποτελεί οικονομική ανάσα για χιλιάδες οδηγούς που δεν χρησιμοποιούν καθημερινά τα οχήματά τους ή τα έχουν σταθμευμένα για μεγάλο μέρος του έτους. Οι αυξημένες τιμές σε καύσιμα, ασφάλειες και τέλη καθιστούν την εποχική χρήση αυτοκινήτου ελκυστική εναλλακτική, ιδίως για όσους μετακινούνται μόνο καλοκαίρι ή σε περιόδους γιορτών.


🔗 Συμπέρασμα: Το έντονο ενδιαφέρον για την αναλογική πληρωμή τελών μέσω του MyCar δείχνει ότι οι Έλληνες οδηγοί αναζητούν λύσεις ευελιξίας και εξοικονόμησης, χωρίς όμως να ρισκάρουν με παραβάσεις. Η πλατφόρμα γίνεται εργαλείο οικονομικής διαχείρισης, αλλά απαιτεί και προσοχή για να αποφευχθούν τα τσουχτερά πρόστιμα.

Δείτε Eπίσης