Μποϊκοτάζ με Οικονομικό Αντίκτυπο: Τουρκικές Εταιρείες Βιώνουν Σημαντικές Απώλειες σε Ινδία και Εσωτερικό

Ένα άτυπο, πλην ισχυρό, κύμα μποϊκοτάζ κατά τουρκικών επιχειρήσεων έχει αρχίσει να αποτυπώνεται με μετρήσιμες οικονομικές επιπτώσεις, τόσο διεθνώς όσο και στο εσωτερικό της Τουρκίας. Από την Ινδία έως τα τουρκικά κοινωνικά δίκτυα, η πίεση προς τις τουρκικές επιχειρήσεις κλιμακώνεται, προκαλώντας ήδη σοβαρές οικονομικές ζημίες.

Στην Ινδία, η εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης Celebi Ground Services, με τουρκική έδρα, απευθύνθηκε στα δικαστήρια, μετά την ανεπίσημη προσπάθεια απομάκρυνσής της από το διεθνές αεροδρόμιο της Βομβάης. Ο λόγος; Οι γεωπολιτικές θέσεις της Άγκυρας και η ανοιχτή υποστήριξή της προς το Πακιστάν, η οποία έχει προκαλέσει την αντίδραση ινδικών εθνικιστικών κύκλων.

Την ίδια ώρα, η Turkish Airlines, εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας, έρχεται αντιμέτωπη με την πτώση στην τιμή της μετοχής της — εξέλιξη που συνδέεται άμεσα με τις εκκλήσεις για μποϊκοτάζ από ινδικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως από τα μέσα Μαΐου και μετά.

Ωστόσο, οι οικονομικές απώλειες δεν περιορίζονται στο εξωτερικό. Στο εσωτερικό της χώρας, η γνωστή αλυσίδα καφέ Espressolab καταγράφει πτώση εσόδων που φτάνει το 22% από τον Μάρτιο, αποτέλεσμα της δημόσιας κατακραυγής και του μποϊκοτάζ που κήρυξαν πολιτικοί αντίπαλοι της κυβέρνησης, έπειτα από τη σύλληψη του δημάρχου Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου. Αν και ο ιδρυτής της εταιρείας, Εσάτ Κοτσαντάγ, ξεκαθάρισε πως «η Espressolab δεν κάνει πολιτική, φτιάχνει καφέ», οι αριθμοί δείχνουν ότι η κοινωνική δυσαρέσκεια έχει τη δύναμη να επηρεάσει καθοριστικά την καταναλωτική συμπεριφορά — ανεξαρτήτως των προθέσεων των επιχειρήσεων.

Το φαινόμενο αποδεικνύει ότι σε ένα περιβάλλον διεθνούς έντασης και εσωτερικής πολιτικής πόλωσης, ακόμη και επιχειρήσεις που δηλώνουν απολιτικές δεν μένουν ανεπηρέαστες. Το κόστος του μποϊκοτάζ δεν είναι μόνο συμβολικό, αλλά μετριέται πλέον με απτά οικονομικά στοιχεία.

Δείτε Eπίσης