Έρχεται το πιο κρίσιμο έργο ασφαλείας στο Μετρό της Αθήνας – Τι αλλάζει οριστικά για επιβάτες & πόλη

Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει για τις μετακινήσεις στην πρωτεύουσα, καθώς το μεγαλύτερο έργο που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα υπόσχεται όχι μόνο ταχύτερες και ευκολότερες μετακινήσεις, αλλά και ένα τεράστιο άλμα στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, με συνολικό προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και φέρνει μαζί της τεχνολογίες που κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στην ελληνική πρωτεύουσα. Το νέο αυτό έργο θα προσφέρει σύνδεση σε κρίσιμα σημεία της πόλης με 15 νέους σταθμούς, επεκτείνοντας το δίκτυο από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή.

🚇 Καινοτομία #1: Θύρες αποβαθρών – Αντίο στα ατυχήματα

Για πρώτη φορά στην Αθήνα, στους σταθμούς της νέας γραμμής θα τοποθετηθούν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες – ένα σύστημα που γνωρίσαμε από το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αυτές οι γυάλινες θύρες θα παραμένουν κλειστές και θα ανοίγουν αποκλειστικά όταν φτάνει ο συρμός και συγχρονίζονται με τις πόρτες των βαγονιών.

Με τον τρόπο αυτό, μειώνεται δραστικά ο κίνδυνος ατυχημάτων, είτε πρόκειται για πτώσεις στις γραμμές, είτε για τυχαίες ή επικίνδυνες ενέργειες κοντά στην άκρη της αποβάθρας. Επιπλέον, το σύστημα επιτρέπει καλύτερο έλεγχο και εποπτεία των σταθμών, ενώ διευκολύνει τον αποτελεσματικότερο κλιματισμό και εξαερισμό του χώρου.

📡 Καινοτομία #2: Έξυπνο σύστημα ελέγχου συρμών CBTC

Η δεύτερη τεχνολογική καινοτομία είναι το προηγμένο σύστημα σηματοδότησης CBTC (Communications-Based Train Control). Χάρη σε αυτό, κάθε συρμός μπορεί να μεταδίδει διαρκώς την ακριβή του θέση στο Κέντρο Ελέγχου, το οποίο καθορίζει αυτόματα τις αποστάσεις και την ασφαλή κίνηση των τρένων σε πραγματικό χρόνο.

Το αποτέλεσμα; Ασφαλέστερες και πιο συχνές μετακινήσεις, χωρίς καθυστερήσεις και με καλύτερη ροή στην κυκλοφορία των συρμών.

🛠 Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες

Τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων, «Αθηνά» και «Νίκη», προχωρούν σταθερά. Η «Αθηνά» έχει ήδη περάσει από τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια», κατασκευάζοντας τούνελ μήκους 3 χλμ. Αντίστοιχα, η «Νίκη» έχει φτάσει στον σταθμό «Γαλάτσι», με κατεύθυνση προς τον «Ευαγγελισμό», όπου και τα δύο μηχανήματα θα αποσυναρμολογηθούν έως το 2026.

📊 Τα οφέλη για την πόλη και το περιβάλλον

Η νέα γραμμή υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ η χρήση ΙΧ θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 διαδρομές την ημέρα. Αυτό συνεπάγεται και σημαντική περιβαλλοντική ανάσα για την Αθήνα, καθώς η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) θα μειωθεί κατά περίπου 318 τόνους ημερησίως.

🗓 Πότε ολοκληρώνεται

Η πλήρης ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται προς το τέλος της δεκαετίας, όμως κάθε βήμα της προόδου φέρνει την Αθήνα πιο κοντά σε ένα πιο ασφαλές, σύγχρονο και βιώσιμο σύστημα αστικών μεταφορών.

Δείτε Eπίσης