Σημαντικές τροποποιήσεις στο σύστημα τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ) αναμένονται στην Ελλάδα, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προτείνεται η υποχρεωτική διενέργεια ετήσιου τεχνικού ελέγχου για οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών, αντί του ισχύοντος διετούς ελέγχου. Αυτό το μέτρο αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους, δεδομένου ότι η μέση ηλικία των οχημάτων στην Ελλάδα είναι περίπου 17,5 έτη, καθιστώντας τον στόλο έναν από τους πιο γηρασμένους στην Ευρώπη .
Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει την αναβάθμιση του Συστήματος Μηχανογράφησης των ΚΤΕΟ. Οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν την αποστολή σε πραγματικό χρόνο των στοιχείων των ελέγχων στο μητρώο του υπουργείου, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών από τη διαδικασία ελέγχου και στατιστικών δεδομένων, ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αξιοπιστία των ελέγχων .
Επιπλέον, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, προχωρά στην εφαρμογή ενός αυτόματου συστήματος εντοπισμού οχημάτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα. Το σύστημα αυτό θα διασταυρώνει δεδομένα από διάφορες βάσεις, όπως το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων, τα μητρώα ασφαλισμένων οχημάτων και άλλα, προκειμένου να εντοπίζει παραβάσεις και να επιβάλλει τα ανάλογα πρόστιμα .
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν συμμορφώνονται με τις νέες απαιτήσεις ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πρόστιμα που κυμαίνονται από 150 έως 500 ευρώ, καθώς και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις, όπως η αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να τεθούν σε ισχύ εντός του επόμενου έτους, με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους και την ευθυγράμμιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.