Η πολυαναμενόμενη επέκταση της Λεωφόρου Κύμης προς τον Κηφισό, ένα έργο που χαρακτηρίζεται ως “κομβικής σημασίας” για την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου της Αττικής, παραμένει σε στάδιο αναμονής. Η τελική απόφαση για την πορεία της υλοποίησής του αναμένεται να ληφθεί προς τα τέλη του 2025, από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), το οποίο εξετάζει σχετική προσφυγή που ζητά μεγαλύτερη υπογειοποίηση του έργου.
⚖️ Κρίσιμη απόφαση από το ΣτΕ – Τι θα κρίνει την τύχη του έργου
Η υπόθεση που εκκρεμεί στο ΣτΕ αφορά την απαίτηση για εκτενέστερη υπογειοποίηση της χάραξης της Λεωφόρου Κύμης, με στόχο τον περιορισμό των περιβαλλοντικών και πολεοδομικών επιπτώσεων. Αν το Ανώτατο Δικαστήριο κάνει δεκτή την προσφυγή, θα απαιτηθούν νέες τεχνικές μελέτες, περιβαλλοντικές εγκρίσεις, αλλά και αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού, κάτι που θα μπορούσε να «παγώσει» προσωρινά τον διαγωνισμό.
🏗️ Τι περιλαμβάνει η προτεινόμενη επέκταση
Το έργο αφορά την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης από τον κόμβο με την Αττική Οδό έως τον κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση, με συνολικό μήκος 4,2 χιλιομέτρων. Στα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται υπόγεια σήραγγα, επιφανειακά έργα οδοποιίας και απευθείας σύνδεση με την Εθνική Οδό, δημιουργώντας έναν νέο ταχείας κυκλοφορίας άξονα προς το κέντρο της Αθήνας.
💰 Διαγωνισμός και χρηματοδότηση: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται
Ο σχετικός διαγωνισμός ξεκίνησε το 2022, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ–ΑΚΤΩΡ–ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 352,3 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ), ωστόσο η σύμβαση δεν μπορεί να υπογραφεί πριν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021–2027.
🕒 Χρονοδιάγραμμα κατασκευής – Πότε θα ολοκληρωθεί
Σε περίπτωση που ξεπεραστούν τα εμπόδια και η σύμβαση υπογραφεί χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, η διάρκεια κατασκευής έχει εκτιμηθεί στους 48 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος οδικός άξονας ενδέχεται να τεθεί σε λειτουργία έως το τέλος του 2028.
🚗 Γιατί η επέκταση της Λ. Κύμης είναι τόσο σημαντική
Η επέκταση αναμένεται να λειτουργήσει ως «παράκαμψη» για το κορεσμένο τμήμα της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση, ενισχύοντας σημαντικά τη ροή της κυκλοφορίας προς και από το κέντρο της Αθήνας. Το έργο θεωρείται η μεγαλύτερη οδική παρέμβαση στην πρωτεύουσα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, με άμεση επίδραση στη βελτίωση της καθημερινότητας χιλιάδων οδηγών.