Αντίστροφη μέτρηση για εκατομμύρια παλιά αυτοκίνητα στην Ευρώπη – Τι αλλάζει και ποιοι επηρεάζονται

Σε φάση ανατροπών μπαίνει ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να προχωρήσει άμεσα στην κατάρτιση ενός νέου, σύγχρονου κανονισμού έγκρισης τύπου για τα μετασκευασμένα ηλεκτρικά οχήματα. Στόχος είναι η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του τομέα των μεταφορών και η μείωση των εκπομπών άνθρακα, μέσω της σταδιακής απόσυρσης των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Παρά τα αυστηρά περιβαλλοντικά μέτρα και τους φιλόδοξους στόχους για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, η πραγματικότητα είναι διαφορετική: ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στην Ευρώπη συνεχίζει να αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο. Αυτό το φαινόμενο δημιουργεί σημαντικά εμπόδια στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 90% έως το 2040.

Κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής στρατηγικής παραμένει η σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE), η οποία έχει ήδη δρομολογηθεί για το 2035. Ο σχετικός κανονισμός για τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα αποτελεί το πιο αποφασιστικό βήμα προς τη μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα, με εκτιμώμενη μείωση εκπομπών κατά 57% μέχρι το 2040, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2015.

Με τον νέο κανονισμό αναμένεται να ανοίξει ο δρόμος για την αναγνώριση και ενσωμάτωση των ηλεκτρικών μετατροπών ως βιώσιμη και οικονομική λύση για εκατομμύρια ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων. Αυτό, αφενός, θα ενισχύσει τη ζήτηση για πιο πράσινες εναλλακτικές λύσεις, και αφετέρου, θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανανέωση του γηρασμένου στόλου