Αντιμέτωποι με υψηλά πρόστιμα θα βρεθούν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί στην Ελλάδα, οι οποίοι δεν έχουν συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις τεχνικού ελέγχου των οχημάτων τους, καθώς οι αρχές εντείνουν τους ελέγχους.
Μη ελεγχόμενα οχήματα: Μια διαρκής απειλή για την οδική ασφάλεια
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 2,8 εκατομμύρια οχήματα στη χώρα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα να θεωρούνται δυνητικά επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια. Οι ειδικοί του κλάδου, μεταξύ αυτών και ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδας, Κωνσταντίνος Βήκας, έχουν τονίσει επανειλημμένως την ανάγκη εφαρμογής του συστήματος ηλεκτρονικών διασταυρώσεων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ώστε να εντοπίζονται τα οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί στους απαραίτητους ελέγχους.
Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και αυστηρές κυρώσεις
Η διαδικασία εντοπισμού των ανέλεγκτων οχημάτων θα ενταθεί μέσω της ενοποίησης των βάσεων δεδομένων του Δημοσίου σε μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα, το Μητρώο Οχημάτων, το οποίο θα επιτρέπει τη διενέργεια ελέγχων με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Οι οδηγοί που δεν έχουν περάσει το όχημά τους από τεχνικό έλεγχο θα κληθούν να καταβάλουν πρόστιμο 400 ευρώ. Σε περίπτωση που παραλείψουν να συμμορφωθούν, το πρόστιμο θα διπλασιάζεται, ενώ θα αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας και η άδεια του οχήματος. Για την επανενεργοποίηση της κυκλοφορίας του οχήματος, θα απαιτείται η προσκόμιση ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου και η εξόφληση του προστίμου.
Πρόσθετοι έλεγχοι για ανασφάλιστα και ακινητοποιημένα οχήματα
Εκτός από τα ανέλεγκτα οχήματα, το σύστημα διασταυρώσεων της ΑΑΔΕ θα εντοπίζει και τα ανασφάλιστα ΙΧ, καθώς και εκείνα που δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας. Ιδιαίτερα αυστηρά θα είναι τα πρόστιμα για όσα οχήματα κυκλοφορούν παρά την επίσημη δήλωσή τους σε ακινησία. Σε αυτή την περίπτωση, το πρόστιμο ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης, τριπλασιάζεται φτάνοντας τις 30.000 ευρώ.
Η πολιτεία έχει θέσει ως στόχο την αυστηροποίηση των ελέγχων, καθώς στην Ευρώπη η συμμόρφωση με τους τεχνικούς ελέγχους φτάνει σχεδόν στο 100%. Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, οι αρχές ελπίζουν να βελτιώσουν σημαντικά την κατάσταση στην Ελλάδα, διασφαλίζοντας καλύτερη οδική ασφάλεια και συμμόρφωση των οδηγών με τους κανονισμούς.