,

Έρχεται το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4»: Πότε ξεκινά – Τι αλλάζει στην επιδότηση για ηλεκτρικά ΙΧ

Νέα σελίδα στην κρατική στήριξη της ηλεκτροκίνησης ανοίγει με την έναρξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4», η οποία ανακοινώθηκε επίσημα από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, στο πλαίσιο της έκθεσης Attica Green Expo.

Η εφαρμογή του νέου κύκλου αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα, με την ολοκλήρωση του τρέχοντος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 35 έως 40 εκατομμυρίων ευρώ. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται σταδιακά, με στόχο τη σταθερότερη και πιο λειτουργική ωρίμανση της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων και των σχετικών υποδομών.

✅ Τι αλλάζει σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα:

Η νέα δράση έρχεται με σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σύγκριση με τον προηγούμενο κύκλο, κυρίως ως προς τα ποσά των επιδοτήσεων και τα κριτήρια ένταξης:

  • Η επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού ΙΧ θα περιοριστεί στα 3.500 ευρώ, ποσό αρκετά χαμηλότερο από τις 9.000 ευρώ του προηγούμενου προγράμματος.
  • Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέτει ανώτατο όριο στην αξία των επιλέξιμων οχημάτων, με την Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) να μην ξεπερνά τις 35.000 ευρώ.

Ο στόχος είναι η διεύρυνση της βάσης των δικαιούχων, επιτρέποντας σε περισσότερους καταναλωτές να συμμετάσχουν, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται η βιωσιμότητα του προγράμματος σε βάθος χρόνου. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4» θα μπορεί να υποστηρίξει πάνω από 11.000 αιτήσεις.

🔋 Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: Πού βρισκόμαστε

Μέχρι σήμερα, μέσω των δύο προηγούμενων κύκλων του προγράμματος έχουν διατεθεί περισσότερα από 83 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτώντας την απόκτηση περίπου 24.000 ηλεκτρικών οχημάτων, μοτοσικλετών και συναφών εξοπλισμών.

Ωστόσο, προγράμματα όπως το «Πράσινα Ταξί» δεν σημείωσαν αντίστοιχη επιτυχία, καθώς οι ίδιοι οι επαγγελματίες του κλάδου θεώρησαν μη συμφέρουσα τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

⚡ Νέος κύκλος «Φορτίζω Παντού»: Τι προβλέπεται

Η κ. Παληαρούτα προανήγγειλε επίσης τη σύνταξη δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Φορτίζω Παντού», το οποίο αυτή τη φορά δεν θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά από εναλλακτικά χρηματοδοτικά εργαλεία.

Στόχος είναι να καλυφθούν τα κενά στις υποδομές φόρτισης, ειδικά σε σημεία ταχείας φόρτισης, όπου παρατηρούνται ακόμα τεχνικά προβλήματα και ελλείψεις. Αν και τα σημεία φόρτισης έχουν αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας τα 7.639 (από μόλις 73 το 2019), ο αρχικός στόχος των 10.000 σημείων δεν έχει ακόμα επιτευχθεί.

Δείτε Eπίσης