Γιατί οι ανακλήσεις αυτοκινήτων είναι πλέον συχνό φαινόμενο - Πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις διαχειρίζονται



Γιατί οι ανακλήσεις αυτοκινήτων είναι πλέον συχνό φαινόμενο – Πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες τις διαχειρίζονται

Αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν μεγάλα ποσά στην ανάπτυξη νέων μοντέλων με προηγμένες τεχνολογίες, οι ανακλήσεις αυτοκινήτων συνεχώς αυξάνονται. Αυτές οι ενέργειες αφορούν τόσο μαζικές μάρκες όσο και κατασκευαστές πολυτελών οχημάτων, με τις περισσότερες αστοχίες να εντοπίζονται στους κινητήρες, τους αερόσακους και τα φρένα, θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα επιβατών και πεζών, ενώ επιβαρύνεται και το περιβάλλον.

Οι ανακλήσεις πλέον αποτελούν συχνό φαινόμενο για τρεις κύριους λόγους:

  1. Η πολυπλοκότητα των σύγχρονων οχημάτων: Τα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν πλήθος συστημάτων, το καθένα από τα οποία περιλαμβάνει πολλά εξαρτήματα, καθένα με τη δυνατότητα να προκαλέσει βλάβη.
  2. Η χρήση κοινών εξαρτημάτων: Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τα ίδια εξαρτήματα και ανταλλακτικά για πολλά μοντέλα, προκειμένου να μειώσουν το κόστος παραγωγής. Έτσι, ένα ελαττωματικό εξάρτημα μπορεί να επηρεάσει πολλά μοντέλα, προκαλώντας αλυσιδωτές ανακλήσεις.
  3. Η πρόληψη από τις αυτοκινητοβιομηχανίες: Οι κατασκευαστές προχωρούν σε ανακλήσεις προληπτικά για να αποφύγουν τα προβλήματα και τις δυσφημίες από βλάβες, ενώ σε πολλές περιπτώσεις πραγματοποιούνται αλλαγές εξαρτημάτων χωρίς να το καταλάβει ο κάτοχος του οχήματος κατά τη διάρκεια του προγραμματισμένου σέρβις.

Ακολουθούν οι 10 εταιρείες με τις περισσότερες ανακλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη για το 2024:

Toyota – 11 ανακλήσεις, 14 μοντέλα

Mercedes – 24 ανακλήσεις, 22 μοντέλα

BMW – 23 ανακλήσεις, 21 μοντέλα

Citroen – 15 ανακλήσεις, 12 μοντέλα

Ford – 13 ανακλήσεις, 12 μοντέλα

Volkswagen – 12 ανακλήσεις, 16 μοντέλα

Hyundai – 12 ανακλήσεις, 12 μοντέλα

Opel – 12 ανακλήσεις, 10 μοντέλα

Lexus – 12 ανακλήσεις, 7 μοντέλα

Peugeot – 11 ανακλήσεις, 12 μοντέλα