Η διαφήμιση της Adidas στην Ακρόπολη: Όταν το μάρκετινγκ συγκρούεται με την πολιτιστική κληρονομιά

Η πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια της Adidas, που περιλάμβανε ένα εντυπωσιακό drone show πάνω από την Ακρόπολη, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Ελλάδα. Το θέαμα, που παρουσίαζε ένα αθλητικό παπούτσι να “κλωτσά” το εμβληματικό μνημείο, θεωρήθηκε από πολλούς ως προσβολή στην πολιτιστική κληρονομιά της χώρας.

Η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, χαρακτήρισε την εικόνα ως “πολύ κακή και εξαιρετικά δυσάρεστη”, υπογραμμίζοντας ότι παραβιάστηκαν οι νόμοι προστασίας των αρχαιολογικών χώρων. Το Υπουργείο Πολιτισμού έχει ήδη καταθέσει μήνυση κατά παντός υπευθύνου, ενώ η Εισαγγελία Αθηνών διερευνά τη νομιμότητα της εκδήλωσης.

Η Adidas, από την πλευρά της, υποστηρίζει ότι έλαβε όλες τις απαραίτητες άδειες και ότι δεν χρησιμοποίησε εικόνες της Ακρόπολης για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο, η αντίδραση του κοινού και των πολιτικών κομμάτων ήταν άμεση και έντονη. Το ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε την κυβέρνηση για αμέλεια, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ μίλησε για “εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς”.

Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει το ευαίσθητο ζήτημα της χρήσης ιστορικών μνημείων για εμπορικούς σκοπούς. Παρόμοιες αιτήσεις έχουν απορριφθεί στο παρελθόν, όπως η πρόταση του οίκου Gucci για επίδειξη μόδας στην Ακρόπολη το 2017.

Καθώς η έρευνα συνεχίζεται, το περιστατικό αυτό θέτει ερωτήματα σχετικά με την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τα όρια της εμπορικής εκμετάλλευσης ιστορικών χώρων. Η ανάγκη για σαφείς κατευθυντήριες γραμμές και αυστηρή εφαρμογή των νόμων είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Δείτε Eπίσης