Πολλοί από εμάς όταν σκεφτόμαστε συστήματα LPG (Υγραερίου), φανταζόμαστε κυρίως αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες. Όμως, η τεχνολογία του υγραερίου δεν περιορίζεται μόνο σε αυτούς. Η ερώτηση που προκύπτει είναι αν είναι δυνατόν να εγκατασταθεί υγραέριο σε κινητήρες diesel.
Η απάντηση είναι καταφατική. Η εγκατάσταση υγραερίου σε diesel είναι εφικτή, αλλά οι τεχνικές διαφέρουν σημαντικά από αυτές των βενζινοκινητήρων. Η πιο συνηθισμένη μέθοδος είναι η χρήση του διπλού καυσίμου, όπου το πετρέλαιο και το LPG συνδυάζονται. Στη διαδικασία αυτή, το πετρέλαιο συνεχίζει να ψεκάζεται στον κινητήρα, αλλά σε μικρότερη ποσότητα, ενώ το υγραέριο εγχέεται σε αέρια μορφή στην εισαγωγή αέρα.
Η καύση του πετρελαίου και του υγραερίου γίνεται ταυτόχρονα, εκμεταλλευόμενη την ανάφλεξη του diesel, η οποία πυροδοτεί και την καύση του υγραερίου. Το αποτέλεσμα είναι μια πιο αποδοτική καύση με βελτιωμένη θερμοδυναμική απόδοση, που οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης diesel έως και 40% και σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων.
Η τεχνολογία Dual Fuel, που συνδυάζει πετρέλαιο και υγραέριο, δεν είναι καινούργια. Χρησιμοποιείται κυρίως σε επαγγελματικά, βιομηχανικά και βαρέα οχήματα, όπως λεωφορεία, τρακτέρ, φορτηγά και γεννήτριες. Ωστόσο, η εγκατάστασή της σε επιβατικά αυτοκίνητα ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα λόγω του υψηλού κόστους (περίπου 3.000 ευρώ) και των πρόσθετων μονάδων ελέγχου που απαιτούνται για την ασφαλή λειτουργία.
Οι αυτοκινητιστές που διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως είναι αυτοί που ενδεχομένως να επωφεληθούν από τη μετάβαση στο διπλό καύσιμο, δεδομένου ότι μπορούν να αποσβέσουν τα έξοδα της εγκατάστασης σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, η νομοθεσία που αφορά την έγκριση των μετατροπών και η ανάγκη για συμμόρφωση με τις περιβαλλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις ενδέχεται να αποτελούν ένα εμπόδιο στην ευρύτερη υιοθέτησή της.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η φήμη των κινητήρων diesel έχει πλήξει μετά το σκάνδαλο Dieselgate, και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον σε ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα.
Η μετάβαση στο υγραέριο για οχήματα diesel φαίνεται πολλά υποσχόμενη, αλλά δεν είναι χωρίς τις προκλήσεις της, τόσο οικονομικά όσο και νομικά.