«Μπορείς να βάλεις υγραέριο σε diesel; Η αλήθεια που δεν λένε όλοι – Πότε συμφέρει πραγματικά»

Είναι δυνατή η τοποθέτηση υγραερίου (LPG) σε κινητήρα diesel; Η απάντηση είναι ναι, αλλά με σημαντικές τεχνικές και οικονομικές απαιτήσεις.

Η τεχνολογία που επιτρέπει την καύση υγραερίου σε πετρελαιοκινητήρες δεν είναι απλή υπόθεση. Διαφέρει σημαντικά από τις συμβατικές μετατροπές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) και βασίζεται σε ένα σύστημα γνωστό ως Dual Fuel, το οποίο συνδυάζει τη χρήση πετρελαίου και υγραερίου ταυτόχρονα.

Πώς λειτουργεί το σύστημα Dual Fuel;

Σε αντίθεση με τους βενζινοκινητήρες που μπορούν να λειτουργούν αποκλειστικά με LPG μετά την τροποποίηση, ο diesel κινητήρας διατηρεί το πετρέλαιο ως βασικό καύσιμο. Το υγραέριο εγχέεται επιπλέον, με σκοπό να ενισχύσει την καύση του πετρελαίου.

Πιο συγκεκριμένα, το LPG εισάγεται στον αέρα εισαγωγής σε αέρια μορφή, ενώ το πετρέλαιο συνεχίζει να ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης, αλλά σε μειωμένες ποσότητες. Η ανάφλεξη εξακολουθεί να γίνεται μέσω του πετρελαίου με συμπίεση, το οποίο πυροδοτεί και το LPG, επιτυγχάνοντας πιο πλήρη καύση, βελτιωμένη θερμική απόδοση και λιγότερους ρύπους.

Οφέλη από την εγκατάσταση LPG σε diesel:

Η υιοθέτηση του Dual Fuel συστήματος προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα:

  • Μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου έως και 40%
  • Μείωση εκπομπών μικροσωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (NOx)
  • Αύξηση της απόδοσης και της ισχύος του κινητήρα, χάρη στην υψηλότερη θερμιδική αξία του LPG

Πού χρησιμοποιείται πρακτικά η τεχνολογία;

Η συγκεκριμένη λύση βρίσκει κυρίως εφαρμογή σε:

  • Δημοτικά λεωφορεία
  • Αγροτικά και βιομηχανικά οχήματα όπως τρακτέρ, γεννήτριες και φορτηγά εργοταξίων
  • Εταιρικά vans και επαγγελματικά οχήματα μικρού φορτίου, όπου η καθημερινή κατανάλωση καυσίμου είναι υψηλή

Γιατί δεν το βλέπουμε σε επιβατικά diesel;

Παρά τα τεχνικά οφέλη, η μετατροπή των συμβατικών επιβατικών diesel σε dual fuel παραμένει εξαιρετικά σπάνια. Ο λόγος είναι κυρίως το υψηλό κόστος εγκατάστασης, το οποίο μπορεί να ξεπεράσει τα 2.500 έως και 3.000 ευρώ. Έτσι, γίνεται συμφέρουσα μόνο για οχήματα που διανύουν πολύ μεγάλες αποστάσεις καθημερινά ή επαγγελματικά οχήματα με έντονη χρήση.

Δείτε Eπίσης