Νέα τρένα για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας – Σε εξέλιξη η διαδικασία προμήθειας

Η ανάγκη ενίσχυσης του στόλου του Μετρό της Αθήνας οδηγεί στην προμήθεια 15 νέων συρμών για τις Γραμμές 2 και 3, με στόχο την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων. Η διαδικασία προχωρά με την ολοκλήρωση των τεχνικών προδιαγραφών, ενώ αναζητείται η εξασφάλιση χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ.

Η Ελληνικό Μετρό έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη για την προμήθεια 8 συρμών που θα κινούνται στις Γραμμές 2 και 3, καθώς και 7 διρευματικών συρμών για τη διαδρομή Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο. Η χρηματοδότηση για το πρώτο σκέλος φαίνεται να είναι εξασφαλισμένη και αναμένεται η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, με στόχο την προκήρυξη του διαγωνισμού έως το καλοκαίρι. Το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 370 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Αν οι διαγωνιστικές διαδικασίες προχωρήσουν εντός του 2025, οι πρώτες συμβάσεις θα μπορούσαν να υπογραφούν το 2026, ενώ η κατασκευή των συρμών αναμένεται να διαρκέσει περίπου τρία χρόνια. Έτσι, έως το τέλος της δεκαετίας, το αθηναϊκό Μετρό θα διαθέτει 15 νέους συρμούς, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση των δρομολογίων, ιδιαίτερα στη Γραμμή 3 που εξυπηρετεί κομβικά σημεία όπως το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της πόλης.

Παράλληλα, η προμήθεια νέων συρμών κρίνεται επιτακτική, καθώς η τεχνική λύση για την αναβάθμιση των παλαιότερων συρμών πρώτης γενιάς των Γραμμών 2 και 3 παραμένει δύσκολη, κυρίως λόγω έλλειψης χώρου για την εγκατάσταση κλιματισμού. Οι συρμοί αυτοί, με περισσότερα από 25 χρόνια λειτουργίας, δημιουργούν δυσάρεστες συνθήκες μετακίνησης τους καλοκαιρινούς μήνες και απαιτούν εκτεταμένες αναβαθμίσεις.

Αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1

Παράλληλα, προχωρά και η ανακαίνιση των 14 συρμών της Γραμμής 1, με τον πρώτο αναβαθμισμένο συρμό να είναι έτοιμος στην Ισπανία εντός του 2025. Η ανακατασκευή τους θα πραγματοποιηθεί σε μηχανοστάσιο στον Βόλο, ενώ οι εργασίες περιλαμβάνουν την αντικατάσταση των κινητήρων, την αναβάθμιση του συστήματος έλξης και την εγκατάσταση νέου συστήματος κλιματισμού.

Η σταδιακή ένταξη των ανακαινισμένων συρμών στη Γραμμή 1 θα βελτιώσει τις συχνότητες των δρομολογίων και θα επιτρέψει την επιστροφή των 4 “δανεικών” συρμών στις Γραμμές 2 και 3, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του συνολικού στόλου του Μετρό της Αθήνας.