Η παραγραφή των ανεξόφλητων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα για πολλούς καταναλωτές στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη νομολογία, οι αξιώσεις των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας για την είσπραξη ανεξόφλητων τιμολογίων παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών.
Η πενταετής αυτή παραγραφή ισχύει και για τις παρεπόμενες αξιώσεις, όπως οι τόκοι υπερημερίας. Συγκεκριμένα, όταν παραγράφεται η κύρια οφειλή, παραγράφονται αυτόματα και οι παρεπόμενες αξιώσεις, ακόμη και αν δεν έχει συμπληρωθεί η παραγραφή που ισχύει για αυτές.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η παραγραφή μπορεί να διακοπεί με ενέργειες του παρόχου, όπως η αποστολή εξώδικης όχλησης ή η κατάθεση αγωγής. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η παραγραφή αρχίζει να μετρά εκ νέου από την ημερομηνία της διακοπής.
Για παράδειγμα, αν ένας λογαριασμός έληξε στις 25 Μαΐου 2015 και δεν υπήρξε καμία ενέργεια από τον πάροχο ή τον καταναλωτή, η αξίωση για την είσπραξή του παραγράφεται στις 31 Δεκεμβρίου 2020, δηλαδή πέντε χρόνια μετά το τέλος του οικονομικού έτους κατά το οποίο κατέστη ληξιπρόθεσμος.
Οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα με παλαιούς ανεξόφλητους λογαριασμούς καλό είναι να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους και, εφόσον χρειάζεται, να συμβουλεύονται νομικό σύμβουλο. Η γνώση των σχετικών διατάξεων μπορεί να αποτρέψει περιττές οικονομικές επιβαρύνσεις και να διασφαλίσει την ορθή αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων.