Στον κόσμο της αυτοκίνησης υπάρχουν ιστορίες που μοιάζουν βγαλμένες από σενάριο ταινίας – και μία από τις πιο χαρακτηριστικές έχει ως πρωταγωνιστή έναν… φάκελο και ένα bullet train.
Η ιστορία εκτυλίσσεται το 1997, μέσα σε ένα ιαπωνικό τρένο υψηλής ταχύτητας Shinkansen που εκτελούσε τη διαδρομή Τόκιο–Ναγκόγια. Στο βαγόνι επέβαιναν δύο κορυφαίες προσωπικότητες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας: ο Ferdinand Karl Piëch, εγγονός του Ferdinand Porsche και τότε επικεφαλής της Volkswagen, και ο Heinz Neumann, υπεύθυνος για την ανάπτυξη κινητήρων του ομίλου.
Καθώς αντάλλασσαν απόψεις και τεχνικές ιδέες, ο Piëch έκανε κάτι που θα άλλαζε την ιστορία της αυτοκίνησης: πήρε έναν απλό φάκελο και σχεδίασε πρόχειρα τη μορφή ενός εξωπραγματικού κινητήρα. Επρόκειτο για έναν 18κύλινδρο κινητήρα, βασισμένο σε τρεις εξακύλινδρες σειρές, ένα τεχνικό εγχείρημα άνευ προηγουμένου.
Αυτό το σκίτσο, τόσο απλό όσο και τολμηρό, αποτέλεσε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία του W16 κινητήρα της μελλοντικής Bugatti Veyron. Εκείνη την εποχή, τίποτα στο DNA της Volkswagen δεν υποδείκνυε ένα τέτοιο υπεραυτοκίνητο. Όμως η εξαγορά της ιστορικής γαλλικής Bugatti από τον γερμανικό κολοσσό άνοιξε νέους ορίζοντες.
Η ιδέα πήρε σάρκα και οστά μέσα από μια σειρά εντυπωσιακών πρωτοτύπων:
- EB118 (Παρίσι, 1998): ένα πολυτελές κουπέ με 18κύλινδρο κινητήρα, σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro.
- EB218 (Γενεύη, 1999): μια πιο εξελιγμένη εκδοχή της αρχικής ιδέας.
- EB 18/3 Chiron (Φρανκφούρτη) και EB 18/4 Veyron (Τόκιο): δύο ακόμη βήματα προς το τελικό μοντέλο παραγωγής.
Το αποκορύφωμα ήρθε με την παρουσίαση της Bugatti Veyron 16.4, ενός υπεραυτοκινήτου που επαναπροσδιόρισε τα όρια των επιδόσεων:
- 1001 ίπποι
- Τελική ταχύτητα 407 χλμ./ώρα
- 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα
Όταν λανσαρίστηκε, ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.
Σήμερα, με αφορμή τα 88 χρόνια από τη γέννηση του Piëch, η Bugatti έδωσε στη δημοσιότητα εκείνο το αρχικό πρόχειρο σκίτσο πάνω στον φάκελο – ένα σύμβολο έμπνευσης, τόλμης και τεχνικής ιδιοφυΐας.