Πιθανώς έχετε παρατηρήσει τα δύο μαύρα καλώδια που τοποθετούνται εγκάρσια στο οδόστρωμα σε διάφορους δρόμους της Αθήνας. Αυτά τα καλώδια είναι στην πραγματικότητα ελαστικοί σωλήνες γεμάτοι αέρα, γνωστοί ως “επαγωγικοί βρόχοι”. Η λειτουργία τους βασίζεται στην αλλαγή της πίεσης του αέρα όταν ένα όχημα περνά πάνω τους, επιτρέποντας την καταγραφή δεδομένων σχετικά με την κυκλοφορία.
Πώς λειτουργούν τα μαύρα καλώδια;
Όταν ένα όχημα διέρχεται πάνω από τα καλώδια, η συμπίεση του αέρα στο εσωτερικό τους προκαλεί την αποστολή σήματος σε έναν μετρητή, συνήθως τοποθετημένο σε κοντινό σημείο, όπως σε στύλο φωτισμού. Αυτός ο μετρητής καταγράφει στοιχεία όπως:
- Συχνότητα διέλευσης οχημάτων: Πόσα οχήματα περνούν από το σημείο σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
- Τύπος οχημάτων: Διαχωρισμός μεταξύ επιβατικών, φορτηγών κ.λπ., βάσει της πίεσης που ασκούν.
- Ταχύτητα οχημάτων: Εκτίμηση της ταχύτητας με την οποία κινούνται τα οχήματα.
Σκοπός και ωφέλεια
Τα δεδομένα που συλλέγονται χρησιμοποιούνται για:Dnews
- Αξιολόγηση της κατάστασης του οδοστρώματος: Κατανόηση της φθοράς που προκαλείται από την καθημερινή κυκλοφορία.
- Βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής: Λήψη αποφάσεων για την τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών ή άλλων ρυθμιστικών μέτρων.
- Στρατηγικό σχεδιασμό αστικής κινητικότητας: Ενίσχυση της ποιότητας ζωής μέσω βελτιωμένων συγκοινωνιακών υποδομών.
Η τοποθέτηση αυτών των συστημάτων γίνεται στο πλαίσιο των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας και την αναβάθμιση των αστικών περιοχών.
Εν κατακλείδι, τα μαύρα καλώδια στους δρόμους της Αθήνας είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος παρακολούθησης και βελτίωσης της κυκλοφορίας, που αποσκοπεί στη δημιουργία ασφαλέστερων και πιο λειτουργικών αστικών χώρων.