«Την πέρασαν δύο φορές στο POS; Μην πανικοβάλλεστε – Δείτε τι ισχύει με τις κάρτες σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών!»

Μια σειρά από παρανοήσεις και ανησυχίες που έχουν προκύψει σχετικά με τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες και τη χρήση τους στα μηχανήματα POS (τερματικά συναλλαγών), ήρθε να ξεκαθαρίσει με επίσημη τοποθέτησή της η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ).

Σύμφωνα με τη νεότερη έκτακτη ανακοίνωση της ΕΕΤ, δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας όταν μια κάρτα «περνά» περισσότερες από μία φορές στο POS κατά τη διάρκεια μιας συναλλαγής. Το φαινόμενο αυτό, όπως επισημαίνει η Ένωση, δεν σημαίνει απαραίτητα διπλή χρέωση.

Τι συμβαίνει στην πράξη

Συχνά, λόγω τεχνικών ή δικτυακών θεμάτων (καθυστέρηση στην επικοινωνία με το τραπεζικό σύστημα, αδυναμία σύνδεσης ή απόπειρα επιβεβαίωσης της συναλλαγής), ο υπάλληλος σε ένα κατάστημα ενδέχεται να επαναλάβει τη διαδικασία, περνώντας ξανά την κάρτα στο POS. Όπως διευκρινίζεται, η συναλλαγή ολοκληρώνεται μόνο μία φορά, εφόσον ληφθεί επιβεβαίωση από το σύστημα της τράπεζας.

Πώς να είστε σίγουροι

Αν οι καταναλωτές παρατηρήσουν ότι η κάρτα τους χρησιμοποιήθηκε δύο φορές για την ίδια αγορά, μπορούν άμεσα να:

  • Ελέγξουν το SMS ή το email επιβεβαίωσης που ενδέχεται να λαμβάνουν από την τράπεζά τους.
  • Συνδεθούν στο e-banking ή mobile banking για να επιβεβαιώσουν τη χρέωση.
  • Ζητήσουν από το κατάστημα αντίγραφο των αποδείξεων από το POS για διασταύρωση.

Σε κάθε περίπτωση, η ΕΕΤ διαβεβαιώνει ότι ακόμα και στην περίπτωση διπλής χρέωσης από λάθος, οι τράπεζες έχουν σαφείς διαδικασίες επιστροφής του ποσού στους πελάτες μετά από σύντομη επαλήθευση.

Επίσημη θέση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών:

«Η διπλή καταχώρηση της κάρτας στο POS δεν σημαίνει και διπλή χρέωση. Το τραπεζικό σύστημα πραγματοποιεί μόνο μία συναλλαγή με βάση την πρώτη έγκυρη επιβεβαίωση. Δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για τους κατόχους καρτών.»


Τι να προσέξετε την επόμενη φορά:

  • Ζητήστε καθαρή ενημέρωση από το κατάστημα για το αν η συναλλαγή ολοκληρώθηκε.
  • Μην απομακρύνεστε από το σημείο πώλησης αν δεν έχετε δει επιβεβαιωτικό μήνυμα ή απόδειξη.
  • Αν υποπτευθείτε διπλή χρέωση, επικοινωνήστε άμεσα με την τράπεζά σας.

Δείτε Eπίσης